Velkommen

Tak fordi du kigger indenfor. Hvis du har lyst, så må du meget gerne lægge en kommentar.

søndag den 14. juli 2013

Test af Vanish-forbehandling for Buzzador


Så har jeg været i gang med at lave min helt egen test af Vanish.

Med i pakken fra Buzzador var der et stofstykke som skulle bruges til at lave en test af Vanish med. Jeg valgte dog at "udvide" testen lidt, så jeg har selv været i gang med at lave flere stofstykker.
Jeg valgte at teste følgende "problem-pletter": mælkebøtte (blomst og saft), græs, rødvin, madolie, kaffe og harpiks. Harpiks måtte jeg dog droppe i denne omgang, da vi ikke havde noget. Grunden til at jeg godt kunne tænke mig at teste netop denne slags pletter er, at jeg har en datter som spiller håndbold på eliteniveau, og derfor er alt træningstøj fyldt med harpiks-pletter. Indtil videre er det kun lykkedes at fjerne disse pletter med rensebenzin (hvilket man jo bliver lidt "omtåget" af at stå med). Men denne test må jeg udføre på et senere tidspunkt, - derfor valgte jeg istedet at lave en test på kuglepen.

 
Jeg har skrevet på stofstykkerne med tekstilpenne (så det skulle ikke gerne vaskes væk :)).
U/F = Uden forbehanling (vasket på 60 grader med almindeligt vaskepulver fra Lidl til hvid vask ).
M/F = Med Vanish-forbehandling og derefter vasket som ovenstående sammen med Vanish-hætten med lidt gel i.
 





 
Da jeg havde lavet pletterne, blev stofstykkerne hængt til tørre i et døgns tid. - Så det var nogle indtørrede pletter.

 
Dernæst blev U/F-stofstykkerne vasket for sig og dernæst M/F-stofstykkerne for sig. Og her er så resultaterne:
 
 
Rødvin samme resultat - begge stofstykkerne er blevet fuldstændigt hvide og rene.

 
Kaffe samme resultat - begge stofstykkerne er blevet fuldstændigt hvide og rene.
På billedet er det ud til at U/F er skjoldet, - det er det IKKE.

 
Harpiks-stykkerne som istedet blev kuglepen-stykker: Her er der meget tydelige streger på begge stofstykker.

 
Madolie - samme resultat. Begge stykker er hvide og rene (også her "snyder billedet, da det ser ud til at øverste billede er skjoldet, - det er det IKKE).

 
Mælkebøtte samme resultat. Begge stykker er rene og hvide.
Dette er den største overraskelse for mig. Har altid syntes, at det var umuligt at få den brune "ringe" af mælkebøtte-saft af. Men det lykkedes i disse tilfælde til UG.

 
Græs - samme resultat på begge stykker. På begge stykker er der en lille, svag plet tilbage.
 
...........................
 
Resultat alt i alt: Må jo konstatere at mit almindelige vaskepulver har gjort det godt. Dog tror jeg fortsat på Vanish, da man jo også kan stå med et plettet stykke tøj, som ikke tåler vask ved så høj temperatur. Derudover synes jeg også, at Vanish i mange tilfælde kan tage det lidt "grumsede" udtryk som tekstiler kan få efter længere tids vask.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar