Velkommen

Tak fordi du kigger indenfor. Hvis du har lyst, så må du meget gerne lægge en kommentar.

fredag den 5. november 2010

Her går det godt

I dag havde posten 2 pakker med til mig. I den ene var de 6 Herkules-roser, som jeg var så heldig at vinde. Der var også lige 1 stk. Caribia-rose i, - som jeg nåede at bestille og få med i pakken (og dermed spare fragten). Alle roserne er plantet og står nu og samler kræfter til næste års fantastiske blomster-flor (håber jeg!!!). Det må jeg vende tilbage til til næste år. Lige nu ser de sådan ud..........


I den anden pakke var stof + thermolam. Det er mit første køb hos Butik-Himmelblå - men ikke det sidste!



Smukke, lækre, skønne, farverige ........................ jeg glæder mig til at bruge dem.

Jeg har ikke fortalt om de dyr vi har (bortset fra "tag-katten"). I dag vil jeg vise jer to billeder - af vores ænder og gæs.



Vi regner med at slagte en and i denne weekend - og smage på sagerne. Det er første gang, vi har haft ænder. Jeg har "fablet" om ænder i mange år, men Tage har været "stejl". Han mente de svinede for meget. Men her i foråret kom han så pludselig og spurgte, om jeg stadigvæk godt kunne tænke mig at få ænder! Tingene kommer til den der venter - måske.



Her er nogle af gæssene, de andre var "på besøg" i en af de andre indhegninger. Vi slagter selvfølgelig en gås i næste uge når det bliver Mortens-aften. Gæs har vi haft en enkelt gang før (faktisk det første år vi boede herude - 1992). Grunden til at vi ikke har haft gæs siden var den simple grund - plukningen. Det var et FRYGTELIGT arbejde. Nå men vi er blevet ældre så.......................... Og gæs er bare hyggelige (det er ænder forresten også).

Vi håber de smager godt.



Jeg har gang i et par jule-dækkeservietter til mine forældre, og jeg er lige blevet færdig med den ene. Billedet er desværre meget dårligt for farverne er vidunderlige.

Nu vil jeg videre (har en datter der skal hentes, aftensmad som skal varmes, et skab der skal samles .....) - ha' en dejlig fredag-aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar