Velkommen

Tak fordi du kigger indenfor. Hvis du har lyst, så må du meget gerne lægge en kommentar.

torsdag den 10. maj 2012

Fra frø til nerie ........ forhåbentlig da

I disse dage er det nøjagtig et år siden at Maya og jeg var på Rhodos. Dernede så vi masser af nerier.
- Ikke dyrket som stueblomster som herhjemme i Danmark. Dernede var det store buske, som voksede ude hele året. Og de blomstrede helt vildt..............


Vi fandt masser af tomme (sjove!) frøkapsler og en enkelt hvori der endnu sad de hårede frø. Sidste år fik jeg af en eller anden grunde ikke sået de frø, men det gjorde jeg så i år for nogen tid siden. Og i dag er de første spirer tittet frem............



Jeg håber, der kommer nogle fine, "brugbare" planter ud af det, som kan minde os om en skøn ferie.

3 kommentarer:

  1. Det kunne være rigtig sjovt, hvis du kunne få en "rigtig" plante ud af disse frø. En helt hjemmelavet Nerie :-)

    SvarSlet
  2. Min røde nerium har en masse frøstandere - spændende om frøene bliver modne...

    SvarSlet
  3. Jeg har en Pape Cambetta med masser af frø, jeg vil prøve at så, nogen der har erfaring med det?

    SvarSlet